شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

mp3 player شوکر
+ 1-سياست ما عين ديانت ماست 2-سياست ما جزء ديانت ماست 3-ديانت ما جزء سياست ماست 4-سياست ما کلا از ديانت ما جداست *فقط گزينه 1 صحيح است لذا:* اسلام آمريکايي اسلام ايراني اسلام عربي اسلام سياسي اسلام ... ، همه باطل است اما فقط *اسلام ناب محمدي (قرآن،سنت،عقل) صحيح است* پس سياست ما بايد دقيقا همان اسلام ناب محمدي باشد و لاغير . ولي عده اي تنها الفاظِ گزينه 1 را بَلَدَند *داد* بزنند و لاغير
ممنون...
*حالا که چي؟!! چه معياري داديد الان؟!! :) طرف باز ميتونه بگه سياست ما عين ديانت ناب محمدي ماست و بعد چيز ديگه اي رو قصد کرده باشه!*
کلا از اين حرفاي نسبي که مبناي دقيقي ندارن خوشم نمياد....درستي اين حرف 50 50 است......
جناب «برگ هاي عشقه» اصلا اينجا قصد ، ملاک نيست بلکه فقط ظهور کامل اسلام ناب محمدي ملاک است که اگر در عمل اسلام ناب محمدي نمايان نباشد ، دروغ ميگويد کسي که سخن از عينيت دين با سياست ميزند
جناب «فائزه» با تشکر ... اولا اين سخن جزء اعتقادات حقه شيعه است و اصلا 50 50 نيست ثانيا مبناي بسيار دقيقي دارد
*آقاي امامت و ولايت فکر کنم نگرفتيد چي عرض کردم؟ملاک اسلام ناب محمدي چيه؟ اگه ملاک نديد دو روز ديگه مجبور مي شيد که بگيد بعضي از کسايي که اسلام ناب محمدي رو مي گن چيزي ديگه اي رو قصد کردن و بايد اسلام ناب خالص مخلص محمدي رو دنبال کنند والي آخر فيتسلسل:) *
*مشائي هم مي گفت اسلام ناب محمدي همون اسلام ايرانيه! بري از خاتمي هم بپرسي بهت مي گن اسلام ناب محمدي همون اسلام ليبرال دموکراسي ماست! در همه اين ها مشکل اينه که ملاک ها روشن نيست*
ثابت کنيد گوش ميدم..
*وقتي ملاک گفته شد اونوقت ميشه بررسي کرد که اين نگاه ديني هست يا نه؟! ديگه نيازي به اين همه کش دادن هم نيست! و اگر نه گفتارمون صرفا شعاري است!*
احسنت... ملاک اسلام ناب محمدي : 1-قرآن 2-سنت 3-عقل
جناب فائزه./.براي مشخص شدن مطلب حقير بايد مصاديق سياست هاي امروز دنيا و معناي جزئي آن را رها نماييد./...ديانت يعني اعتقاد قلبي و لساني و عملي به اينکه اسلام دين اکمل و خاتم است و در همه زمينه ها بدون استثنا حرف اول و آخر را زده است سياست هم يعني قيام مناسب جهت اداره امور و اين دو ، يک ظهور بيشتر در خارج ندارد.
جناب برگ هاي عشقه ... در اصل مطلب نيز متذکر شدم و اصلاح نمودم ... با تشکر
*اتاق قـــــــــرآن ، سنــــت و عقــــل* -*{ http://parsiyar.ir/nooreghadir/Rooms/3125/}} *
*در سياست ما دروغ ، غيبت ، تهمت ، خيانت ، حماقت ، حقارت ، لجاجت ، خساست ، شقاوت ، جسارت ، فراغت ، جهالت ، ذلت ، قباحت ، رذالت و ... وجود ندارد چرا که در دين ما اينها مذموم است و اگر غير از اين باشد دين ما دين اسلام نخواهد بود چراکه دين ما همان سياست ماست*
من يه مشکلي دارم (ديانت يعني اعتقاد قلبي و لساني و عملي به اينکه اسلام دين اکمل و خاتم است و در همه زمينه ها بدون استثنا حرف اول و آخر را زده است )...اين حرف اينکه دين ما دين خاتمه رو قبول دارم..اما در رابطه با ورود دين در همه مسائل و اين که دين کل جنبه هاي زندگي رو برنامه ريزي کرده باشه خير...دين تو جنبه هاي مختلف فقط خط قرمز ها رو مشخص کرده ..براي همينه که با همه زمان ها سازگاري داره
من اين قرائت از دين رو ميپذيرم نه قرائتي که شما ارائه داديد
*ممنون :) ،ولي به نظر من تو کارهاي فرهنگي و تبليغي باز بايد جزئي تر کار کرد و روش هاي مورد تاييد اسلام رو به شيوه اي هنرمندانه در جامعه جاانداخت، چون اصول رو معمولا کسي نفي نمي کنه، حتي اگه قلبا هم بهش اعتقاد نداشته باشه ، چون اين ها از مقبولات مردم هستند و کسي به اين راحتي ها جرات در افتادن با اونها رو نداره، بنابراين در شعار مي گن قبول داريم و در نهان با زيرکي کار خودشون رو مي کنند.*
*مي گن اسلام!! بعد اصول ليبراليسم رو در اقتصاد و سياست دنبال مي کنند، و سعي مي کنن منش خودشون رو با آيات و احاديث توجيح کنند و خيلي وقت ها هم در ميان ناآشنايان به دين جاي خودشون رو باز مي کنند*
ممنون...
سلام جناب «نوايي!» حکومت اسلامي حتما بايد سياستش عين ديانت باشد و *الا حکومت اسلامي نخواهد بود بلکه طاغوت خواهد بود *پس جمله شما که سياست بعضي از حکومت هاي اسلامي عين ديانت ناب محمدي است بايد به اينصورت تصحيح شود که :« بله سياست حکومت اسلامي عين ديانت ناب محمدي است»...بسيار ممنون
«گشت ارشاد» ممنون
*احسنـــت*...
*کاربري محترم «فائزه» ببخشيد من نظر شما را نديده بودم ... بنابر حکم عقل در هر زمينه اي و در هر قسمتي که اسلام را کافي ندانيم مسلما اسلام از خاتميت و اکمليت افتاده است و حتما دنيا نياز به يک دين و شريعت و کتاب و پيغمبر جديد خواهد داشت که اين نظريه ، باطل محض است...*
سلام عليکم ، ولي سياست ما جداي از ديانت ما نيست ! اين را براي آن عرض کردم که در گزينه هاي شما نيامده بود
اگر لطف بفرماييد بگوييد اين گزينه اي که شما فرموديد فرقش با چهار گزينه اي که حقير عرض کرده ام چيست؟
ببخشيد پرسش را الان ديدم ، فرقش اينکه که دين را اعم از سياست ، ووو نگرفته ايد ، مثلا وقتي گفته شود : ... عين ديانت ماست . بعلاوه اين که گفته شده در مقابل اين گفته شده که دين از سياست ، يا سياست از دين جداست ، نه اينکه مثلا سياست عين دين يا دين عين سياست نيست ، که گفته شود هست ، که هردو اشکال دارد ، هم سالبه و هم موجبه اش ، چراکه عرض شد دين اعم از سياست است و فقط سياست نيست که اين آن باشد يا آن اين
جناب « خانواده ي خانه» اين فرضي که شما نوشته ايد همان گزينه دوم مطلب حقير است *2-سياست ما جزء ديانت ماست* ... ممنون
بله بزرگوار مي شود گفت ، ولي ناگفته نمونه که بار عبارت "جزء" معناي ديگر را هم مي رسونه ، مثلا جزئي از ديانت را ، و جزء و اجزاء ديگر مسئله ساز مي شود ، براي سياست گذاري در آنها رو عرض مي کنم ، و اين دست سياستگذار ، امام و في زمان هذا که عصر غيبت است ، ولي فقيه را مي بندد و جدايي سياست از ديگر جزء و اجزاء متصور رو پيش مياره و بازگشتش ميشه همون جدايي دين از سياست که دنيا مبتلا به آنست
بعلاوه تناسب اين جزء با جزء و اجزاء ديگر هم خودش مسئله سازه ، چراکه سياست از اهم مسائل دين است و بقول حتي اقامه نماز هم به آن بستگي دارد ، و نسبتش با جزء و اجراء ديگر به يک اندازه نيست ، که گفت اين هم مثل آن يا آنها جزئي از دين است ، شايد همين فراگيري موجب شده که گفته شده "سياست عين ديانت است" که عرض شد چنين نيست
براي مشخص شدن مطلب حقير بايد مصاديق سياست هاي امروز دنيا و معناي جزئي آن را رها نماييد./...ديانت يعني اعتقاد قلبي و لساني و عملي به اينکه اسلام دين اکمل و خاتم است و در همه زمينه ها بدون استثنا حرف اول و آخر را زده است سياست هم يعني قيام مناسب جهت اداره امور و اين دو ، يک ظهور بيشتر در خارج ندارد.
بله بزرگوار ، معني جزئي از دين را رها نماييم ، در مورد اسلام هم فرموده ايد دين اکمل و خاتم است فکر مي کنم مقصودتان اکمل و خاتم دين اسلام پيامبران قبلي است ، و منظورتان از قيام مناسب هم همان تدبير منزل است ، فقط اميدوارم که منازل هم :" يک ظهور بيشتر در خارج" نداشته باشد ، نه اينکه در کنار مثلا نهادهاي مدني آمده در تعليمات اجتماعي غربي باشد يا تحت آن ! که متاسفانه در سند چشم انداز چنين آمده !
در سياست و ديانت اسلامي نبايد حتي بويي از غرب و شرق و جاهليت وجود داشته باشد چه برسد کنار يا تحت آنها باشد ... ممنون
البته بايد مشخص شه معني پيوستگي دين و سياست چيه ... توجيه رفتار سياسي خودمون با سو استفاده از دين و پنهان شدن پشت دين و استفاده ابزاري از آن يا اجراي احکام دين با استفاده از قدرت سياسي ... ؟
دين ما عين سياست ماست يعني بايد به طور کامل و دقيق اسلام را شناخت و به آن عمل نمود و لذا سر سوزني انحراف از قرآن ، سنت و عقل ، جايز نيست
*اين قطعه را اگر همه سروران ببينند ضرري ندارد : ---«       http://www.aparat.com/v/Bq5XI »--- بسيار بسيار جالب است*
*شهيد آيت الله دستغيب*: کيست که اين نامه مرا به گوش عمامه به سرهاي ايران برساند، هر کسي مي خواهي باش! خودت را مجتهد مي داني، مقدمات خوان مي داني، نمي دانم، هرچه خودتان مي دانيد. بر تو واجب است امروز تبعيت از يک نفر، تو حق نداري در مقابل رهبر حرفي بزني، تماماً بايد تبعيت کنند... هر عمامه سري که از رهبر مکرم فاصله بگيرد، لعنت خدا برش باد... مواظب باشيد گرگ ها شما را از رهبر الهي جدا نکنند.@};-
خدايا صبوري تاکي
*؟؟!!*
در کتاب گناهان کبيره (آية الله شهيد دستغيب) آمده : و *بــاتفـاق جمـــيع فقــهاء ساختن و خريد و فروش آلات لهو و معامله اش باطل است و مانند آلات قمار ، نگهداريش نيز حرام و از بين بردنش واجب است ... از امام رضا عليه السلام نقل نموده : گوش دادن بآلات موسيقي از گناهان کبيره است* { کتاب گناهان کبيره ج 1 ص 259 تا 262 }
*شهيد آيت الله دستغيب*: کيست که اين نامه مرا به گوش عمامه به سرهاي ايران برساند، هر کسي مي خواهي باش! خودت را مجتهد مي داني، مقدمات خوان مي داني، نمي دانم، هرچه خودتان مي دانيد. بر تو واجب است امروز تبعيت از يک نفر، تو حق نداري در مقابل رهبر حرفي بزني، تماماً بايد تبعيت کنند... هر عمامه سري که از رهبر مکرم فاصله بگيرد، لعنت خدا برش باد... مواظب باشيد گرگ ها شما را از رهبر الهي جدا نکنند.@};-
رهبر فقيد انقلاب اسلامي رحمة الله عليه مي فرمايد:*«موسيقي خيانت است به مملکت ... خيانت است به جوان هاي ما ... اين موسيقي را بکلي حذفش کنيد»*و رهبر معظم انقلاب مي فرمايند : *«(موسيقي)با اهداف نظام جمهوري اسلامي سازگار نيست»*و آيةالله صافي مي فرمايد : *«(موسيقي )مطلقا حرام است»*
*رهبر معظم*: موسيقي اگر انسان را به بيکارگي و ابتذال و بي حالي و واخوردگي از واقعيت هاي زندگي و امثال اينها بکشاند، اين موسيقي، موسيقي حلال نيست؛ موسيقي حرام است. موسيقي اگرچنان چه انسان را از معنويت، از خدا و از ذکر غافل کند، اين موسيقي حرام است. موسيقي اگر انسان را به گناه و شهوتراني تشويق کند، اين موسيقي حرام است، از نظر اسلام اين است.
*رهبر معظم* : موسيقي *اگر اين خصوصيات مضر و موجب حرمت را نداشته باشد، البته آن وقت حرام نيست.*.بنابراين، آن چيزي که شاخص حرمت و حليت در موسيقي است و نظر شريف امام هم در اواخر حيات مبارکشان – که آن نظريه را در باب موسيقي دادند – به همين مطلب بود، اين است.
تذکري با دعا جهت ايام فاطميه : *خدايـــــــــــــــا توفيق حزن و عزاداري در ايام فاطميه را به ما عنايت فرما و مـا را از غافــلان قرار نده و به حق فاطــمه زهـراء سلام الله عليها فرج امام زمان عليه السلام را برسان... آمين يا رب العالمين و يا ارحم الراحمين*- http://parsiyar.ir/nooreghadir/Feeds/8447805/}
سينه اي کز معرفت گنجينه اسرار بود ...-*{ http://parsiyar.ir/nooreghadir/Feeds/8472702/ }*
*سروران بزرگوار: جواب سوالات هفتگانه چيست؟!{{ http://parsiyar.ir/nooreghadir/Feeds/8487172/}}}*
* سلام* يک کسي امام و رهبري را مخطي معرفي مي کند. مکررا مطلق موسيقي را نفي مي کند. جامعه مجريان و بازيگران را به نحوي فاسد معرفي مي کند. با نظرات افراطي و جاهلانه فضاي حمله ي عموم را به فقها و موازين فقهي ايجاد ميکند. چندين جا رسما مي گويد بنده کارشناس نيستم اما باز مطلوب خودش را از آيات و روايات و فتاوا مصادره به مطلوب ميکند. تذکر دهها کاربر دلسوز طلبه و مذهبي را با لطايف الحيل دور مي زند
و باز دخالت در امري ميکند که تخصص آن را ندارد. شما باشيد چه مي کنيد؟اگر يک شخص مطب جعلي بزند و کار او مضر براي جامعه باشد. اگر يک کسي رانندگي کند و تصديق نداشته باشد. اگر کسي وکالت کند و قوانين را غلطي به مردم معرفي کند. بنظر شما جايي نبايد باشد که ازو چند سوال کند که چرا؟ و به چه حقي؟ بله درين موارد جائي داريم بنام جرائم رايانه اي که ظرف يک هفته آي پي شخص بيرون آورده مي شود.
گزارش اين کار خدمت دادسراي روحانيت عرضه مي شود که آقا يک انسان بزرگواري بدون اين که تخصصي داشته باشد در مسائل پيچيده فقهي سخنگو شده است و فضاي بي منطقي و بدبيني به فقهاي عظام ايجاد کرده به نحوي که عموم در لفافه به فقها توهين ميکنند و اين کاربر مقدس را به يک صرف چاي در دادسراي روحانيت دعوت نماييد تا توضيح مختصري عرضه کند.. به نظر شما راه بدي ست؟؟ والسلام.
*فإنه من استثقل الحق أن يقال له او العدل ان يعرض عليه کان العمل بهما اثقل عليه فلا تکفّوا عن مقالة بحق* - ... زيرا کسي که شنيدن حق ، يا عرضه شدن عدالت بر او مشکل باشد ، عمل کردن به آن براي او دشوارتر خواهد بود ، پس *از گفتن حق خودداري نکنيد...* {نهج البلاغه خطبه 216}
ما افغاني هستيم ... ما ايراني هستيم ... ما پاکستاني هستيم ... ما آمريکايي هستيم ... ما انگليسي هستيم ... ما عراقي هستيم ... ما عرب هستيم ... ما عجم هستيم ... ««همه اش ............... کليک نماييد *{{{ http://parsiyar.ir/nooreghadir/Feeds/8511913/ }}}*
*لعنت خدا و ملائکه و انبياء و صديقين و شهدا بر اولي و دومي و سومي و هر کس ذره اي ميل و محبت به آن خبيثان داشته باشد*
شکيبا!
:-o x-(
چيســـــــــت؟؟!!!
*ما ميگيم دين وسياست در تضادن و شما چه ادله اي ميتوني بياري که حرف مارو نغض کنه؟ شما ميگي سياست ما اسلام نابه. اينکه نشد دليل. حکومت حضرت علي موفق نبود،چرا؟*
*جواب سوال خودم: چون مولاعلي در هيچ جاي حکومتشان نخواستن دين را فداي سياست کنند و لذا از نظرسياسي موفق نبودند*
*اسلام ناب محمدي سياسي نبوده. چون هيچ ديني سياسي نبوده. خلفاي راشدي و امويان و عباسيان بدعت گذاردند و دين را سياسي کردند براي سلطنت خود و براي اينکه به اهداف دنيويه خود برسند.دين حکومت نميکند بلکه هدايت ميکند*
شکيبا!
باز هم که نظر خنده دار گفتين جناب خنده بازار :) *ايه اطيعوالله و اطيعو الرسول که مصدع حضورتون هست فکر ميکنيد ايه اي بالاتر از اين ايه دليل بر سياسي بودن اسلام هست؟*
شکيبا!
*امامت يعني رهبري امت (معناي اصل ان )ما معتقد به امامتيم ..يعني سياست اسلامي را پذيرفته ايم*
شکيبا!
اسلام ناب هم همين است ديگر غير اين نيست که؟
شکيبا!
و اما *سياست به معناي فتنه گري و کلک بازي و فريب که معناي منقول ان هست با سياست به معناي اصل ان تفاوت ميکند :سياست در اسلام يعني راهکار يابي و مديريت جامعه با اتکال به تقوا و علم و عمل الهي به سوي هدف اصلي خلقت که همان ارتقاي انسان هست*
شکيبا!
*در پيامبران هم حضرت سليمان ..حضرت يوسف(وزير خزانه داري ) ...حضرت داوود ...طالوت...حضرت رسول و بسياري که ما نميشناسيم از حکام زمان خودشون بودند*
شکيبا!
ايات قران اصلا سياست غير اسلامي را نمي پذيرد و ميگويد زير بار حکوت کفر و ظلم نرويد
شکيبا!
و البته حکومت کفر بهتر از انارشي و هرج و مرج است و بايد در صورت اجبار و عدم حکومت اسلامي به قوانين حکومت کفر (نه ظلم)احترام گذاشت و اين هم يک تدبير عاقلانه اسلامي هست
شکيبا!
@};-
شکيبا!
البته ببخشيد تو اين فيد اشتباه کردم نظر گذاشتم فقط به خاطر لزوم رفع شبهه بود
*دراينصورت سياست شما از پيش شکست خورده هست*
*اطيعوالله و ...، آيا اشاره به سياست دارد و يا ميگويد از خدا و پيامبر و اولي الامر اطاعت کنيد. اولي الامر ميتواند بزرگ قوم باشد يا حتي پدر باشد. من حرف خنده دار نزدم. هرچه هم بگوييد من دين و سياست را همخون نميدانم. و ديني که سياسي شد خودبخود دچار انزوا ميشود. همه داريم وقايع جامعهء خودمان را ميبينيم*
*متشکر سرکار شکيباي ارجمند*.. البته از برخي نگرش هاي اصلاح طلبانه و لائيک انتظاري جز ضعف در مباني ديني و جهات اجتماعي و سياسي اسلام نمي رود.
شکيبا!
جناب خنده بازار خوب شد اسلام را با نسخه هاي شما نپيچيدند مگر دين دل به خواهيست که يه چي رو قبول کني يکي رو قبول نکني؟
اساس قانون و شرع بر احکام اسلام درست هست ولي اينکه دين حکومت کند مواضع سياسي به دين آسيب ميزند و يا بالعکس واين در فهم برخي نميگنجند.
شکيبا!
اولي الامر يعني صاحبان امور مهم هر کس و هر جامعه
شکيبا!
سياسي بودن امروز ما هم مثل همان سياسي بودن حضرت امير است که متاسفانه بعضي اون رو نفهميدند
شکيبا!
بله اگر مقبوليت مردمي جامعه از حکومت اسلامي برداشته شود اين حکومت هم مثل همان حکومتها از دست خواهد رفت
شکيبا!
نهج البلاغه پر از درد دلهاي حضرت علي از همين نوع مردم هست مراجعه کنيد و ببينيد چه کشيدند
*خانم شکيبا ما همه دين رو قبول داريم. اين طرز تلقي شما از دينست که دين رو خودتون ميسازيد و بهش اضافه ياکم و يا احکام رو تغيير يا تحريف ويا تفسير منفعت طلبانه ازش ميکنيد واين در پيشگاه خداوند گناهي نابخشودنيست*
شکيبا!
بله دين رو قبول دارين ولي بدون اون مسائلي که با منافع شخصيتون هماهنگ نباشه نه؟
*حضرت علي درد دلش از آنهائيست که در حکومت اسلامي بدنبال منافع خويش بوده اند،هست. و همهءدغدغهء حضرت اين بود که بنام دين حقي ضايع نشود ولي اينگونه نيست که نشود. چون همهء حکومتها آلوده خواهند شد و اين دين هست که مظلومانه قرباني ميشود*
شکيبا!
*اگر من که يه اطلاعات کمي دارم بگم دين اينو ميگه ،گناه کردم ولي اگه کسي مثل صاحب همين فيد اختلاف افکن و يا شما که فقط يک رويه دين رو مينگريد چيزي گفتين گناه نکردين ؟جناب مهندس هر کسي در حوضه تخصصي خودش حرف بزنه و لاف الکي نزنه بهتر نيست؟*
شکيبا!
*ضمنا در حکومت اسلامي اصل بر صدر امر هست بقيه در ايران امروز ما قابل دفاع کامل نيستند اصل نوع حکومت است که اسلام ان را اسلامي خواسته ما هم ان را اسلام سياسي ميناميم پس لطفا افراد رو با اين مسئله قاطي نکنيد*
*من لاف از تخصص نزدم ولي شماهم نميتوانيد با اين حرفاي من در آوردي رابطه اي رو توجيه کنيد که طرفينش درکمال تضاد باهم هستند.روزي به حرفاي من خواهيد رسيد.فقط از نوک بيني به جلوتر نگاه کنيد و همه جا رو ببينيد.منظور از همه جا خارج از کشور نيست اشتباه نشه.اينست که از جمعي که درش هستي دربيا و بعد دور و برتو نگاه کن*
شکيبا!
من با اين سن تا حالا هنوز تجربم به شما نرسيده ولي شما که هنوز مونده تا لباساتون به تعداد لباساي ما برسه به ما ميگي بعدا خواهي ديد؟
به سن نيست. شما تنها بايک طرز فکر سروکار داريد ولي من باهمه جور عقيده اي بحث داشتم
شکيبا!
تو فيد خودم جواب ميدمhttp://parsiyar.ir/parvazkalam/Feeds/8570564/
ممنون از همه سروران بزرگوارم «*2-خنده بازار*» ، «*2-شکيبا*» ، «*ياسيدالکريم*» ، «*اديب*» / جناب «2-شکيبا» *نشاني مطلبتان را بدهيد تا حقير هم بيايم استفاده کنم* حالا که دوست نداريد اينجا بحث را ادامه دهيد کمااينکه در نظرات خود اشاره فرموده ايد که علاقه اي به نظر گذاشتن در اينجا را نداريد و البته مختار هستيد از «امامت و ولايت» بيزار باشيد به هر حال ممنون از شما بزرگوار عزيز و همه بزرگواران عزيز
ممنون جناب *«2-شکيبا»* که نشاني مطلبتان را ذکر نموديد ( البته قابل توجه سروران که نشاني را در همان نظر آخرشان لطف فرمودند )
کاري که امروز در کشور ما و چند کشور ديگر تحت عنوان پيوستگي دين و سياست و حکومت ديني انجام ميدهندنتيجه اي جز بردن آبروي اسلام ندارد ... لطفا حکومت ما را با حکومت انبيا و امامان مقايسه نکنيد .
http://banafsheyesahra.parsiblog.com/Posts/134/ منتظر نظرات سازندتون هستم
آموزش پیرایش مردانه اورجینال
امامت و ولايت
رتبه 93
3 برگزیده
1514 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top