شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

ساعت دماسنج
+ عقل ميگويد : تا وقتي اعلم و أتقي و افضل و اشجع و اقوي و ... موجود است نبايد حتي به عالم و متقي و فاضل و شجاع و قوي رجوع نمود چه رسد به جاهل و گناهکار و مفضول و ترسو و ضعيف *حالا جواب اين سوالات چيست؟!* تا وقتي رسول الله صلي الله و عليه و آله و سلم هست آيا نوبت به عيسي و موسي ميرسد ؟! تا وقتي اميرالمومنين علي عليه السلام هست آيا نوبت به ابوبکر و عمر و عثمان ميرسد؟! جواب يک کلمه است *بله يا خير؟!* .
*لطفا سروران عزيز جواب يک کلمه اي خود را ارائه نمايند *
سلام عليکم جناب *«عمو آيينه سکندر»* ممنون از حضور و نظر شما / اما اين تنها راه رسيدن به وحدت است و هر کس غير از اين بگويد يقينا بزرگترين تفرقه انداز است /
سلام عليک کاربري *«يا فاطمة الزهرا»* و کاربري *«سنيه»* ممنون از حضور و نظر شما بزرگواران/ احسنت
اتفاقا همه ائمه و همه علماي شيعه بدون استثنا از صدر اسلام تا به حال با بيان حقايق و وادار نمودن افراد به تفکر موافق بوده اند و هستند و خواهند بود *فتامل جيدا*
الان که شما داريد دعوا مي کنيد که...اي بابا
خير بزرگوار دعوايي نيست ... نکته اي را سرور مکرم *«عمو آيينه سکندر »* بيان فرمودند و حقير خواستم روشن شود که البته چون ايشان ظاهرا تصور نموده اند اين مطلب ممکن است عقلايي نباشد تذکر داده اند و حقير از ايشانه کمال تشکر را دارم
حقير نگفتم خلفاي غاصب چنين و چنانند ... چرا نام عيسي و موسي را نميبينيد بزرگوار ؟!
بله عزيزم متوجه هستم اما اي کاش اينقدر که به فکر تخطئه حرکات شيعي هستيم کمي هم در راه اثبات تشيع حرکت مينموديم ... / حالا اگر شما اين متن را مينوشتيد و يک سني به من ميگفت چرا ايشان به خلفا جسارت نموده ميدانيد من چه جوابش را ميدادم ؟! ... / اولا ميگفتم شايد منظور خلفاي شما نباشد و ثانيا چرا در کتب شما نوشته خلفا در جنگها فرار ميکردند و چرا نوشته ابوبکر معناي مثلا کلاله را که در قرآن است نميدانست
و چرا عمر گفت زنان پشت پرده از عمر فقيه ترند ؟! و امثال اينها تا بروند تحقيق کنند و بيشتر به حقيقت برسند
و البته ممکن است يک سني بگويد بله
حقير که جواب را نداده ام
شما ميگوييد خير و شايد سني ميگويد بله و اين هيچ اشکالي و تفرقه اي درش نيست
سلام عليکم جناب *«رضا»* ممنون از حضور و نظر شما / اگر جواب را بنويسيد يا بنويسند *«بله»* خواهيد ديد مشکلي با سني ها پيدا نميشود
ممنون از بزرگواران
شاد باشيد سرور گرامي
*ابرار*
سلام عليکم... جناب آقاي عمو آيينه سکندر و جناب آقاي رضا اينجا الحمد لله جمع شيعيانه و اشکالي نداره چنين مسائلي بيان بشه... به نظر حقير مخالفتتون بجا نيست
*ابرار*
يکي دو تا اشکال نداره... اينجا مجمع شيعيانه الحمد لله...
سلام عليک کاربري *«ابرار»* ممنون از حضور و نظر شما / سني هم اينجا باشد هيچ اشکالي وجود ندارد
*ابرار*
خواهش ميکنم / در بين شيعيان هم نبايد به فراموشي سپرده بشه. چه اشکالي داره گاهي تکرار بشه که به گوش نسل هاي بعد هم برسه؟
ممنون از بزرگواران /
سروريد
نفرماييد ...اربابتان ابو تراب که باشد سرور همه عالم خلقت است پس مريدانش هم سرورند ... التماس دعا ... يا علي
*ابرار*
درسته نقاط مشترک زيادي داريم ولي دليل نميشه حقايق حتي در بين خودي ها کتمان بشه...
*ابرار*
مويد باشيد.. عذر خواهي ميکنم
الحمدلله
خيـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر.
پاکزاد
خير. من فک نميکنم يه بله يا خير باعث تفرقه افکني بشه هرکس جوابشو بنويسه.
سلام عليک کاربري *«من.تو.خدا»* ممنون از حضور و نظر شما / دقيقا
سلام عليک کاربري *«پاکزاد»* ممنون از حضور و نظر شما / نه تنها باعث تفرقه نيست بلکه دقيقا در راستاي رسيدن به وحدت است
سلام رفقا! چه خبره؟! درسته نوع بيان مطلب درست نبود وبهتربود دوست مون کمي نرم تر وارد بشن، ولي کلا اصل مطلب رو يادمون رفت و پرداختيم به ادبيات!
سلام عليکم جناب *«اي که مرا خوانده اي،»* ممنون از حضور و نظر شما ... / بله اصل مطلب مهمتر است پس به اصل مطلب بپردازيم ... يا علي
به نظرم مقايسه به جايي نبود
*نام ابوبکر و عمر و عثمان نبايد در کنار نام حضرت عيسي و موسي عليهم السلام آورده شود*
اگر به جاي نامهاي حضرت عيسي عليه السلام و حضرت موسي عليه السلام از نام هاي مدعيان دروغين پيغمبري بهره ميبرديد بهتر بود
سلام عليکم جناب *«شاد و خندان»* ممنون از حضور و نظر شما / دقيقا صحيح ميفرماييد و نبايد آنها را با کسي مقايسه نمود و کنار نام ديگران آورد ولي اگر توجه فرماييد* 1- *در اينجا نام عيسي و موسي کنار رسول الله آورده شده نه کنار آنها* 2-* بيانگر اين است که حتي عالماني معصوم همچون عيسي و موسي در حد رسول الله نيستند چه رسد به کساني که بويي از علم و تقوي نبرده اند و بخواهند جاي رسول الله و ولي الله بنشينند
ســلام.يه بنده خدايي از يکي از اهل تسنن سوال کرد به نظر شما پيامبرصلي الله عليه و آله بهتر مي دونند يا خليفه اول؟ گفت:خب معلومه! پيامبر!
بنده خدا پرسيد که چطور خليفه اول به فکرش رسيد که بعد از خودش خليفه انتخاب کنه پيامبر صلي الله عليه و آله به ذهنش نرسيد قبل از شهادتشون براي جامعه مسلمين خليفه انتخاب کنند؟!؟!
سلام عليکم جناب *«اي که مرا خوانده اي،»* ... احسنت
خير
@};-
چقدر جواب يک کلمه اي ديدم اينجا !
جواب که نه است ... بحث اينجاست که مصداق ها را عوضي گرفته اند ... آنها اعلم و افقه و اشجع را کس ديگري فرض کرده اند حتما ً :)
سلام تشخيصِ اين ملاکات با کيست؟ با عقل؟
سلام عليکم جناب *«محمداميدواري ابرقوي »* ممنون از توجه شما... / الله اعلم .
سلام عليکم جناب *« سيدمحمدمهدي صدري »* ممنون از حضور و لطف شما / اگر موارد گاه گاهش را هم بفرماييد استفاده ميبريم
ممنون سرور گرامي ...
@};- الّلهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم و أَهلِک أعدَائَهُم -
الّلهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم و أَهلِک أعدَائَهُم
سلام...فکر کنم قياس (فقط قياس و الا صحبت ها درست است)درستي نيست که نموده ايد...
سلام عليکم جناب *« عليرضا احساني نيا »* ممنون از حضور و نظر شما / متن صرفا جهت بستن دهان خصم است ... با تشکر
سلام و رحمت خدا برشما. اگرچه مفهوم آنچه بيان شده درست است اما موضوع تشخيص افضل و اتقي از فاضل ومتقي خود مطلبي بلند است. به همين جهت نمي شود به اين قياس ساده حجت را برمخالف تمام کرد. موضوع اينست که بسياري مفهوم مضمون فوق را به طور کامل قبول دارند اما مسئله اشکال در تشخيص افضل از فاضل و يا عالم از جاهل است.
سلام عليکم جناب *« امير منصور معزي »* ممنون از حضور و نظر شما / از بين اسامي ذکر شده در متن ، فريقين اختلافي در افضل بودن افضل و مفضول بودن مفضول ندارند ... ابن ابي الحديد مي گويد الحمد لله الذي ... وقدم المفضول على الأفضل /
موضوع اين است که در زمان وقوع مطلب شخص بنابرتشخيصش عمل مي کند. بسياري بر اين باورند که در زمان بعد از پيامبر به هرعلت اعم اين که اشخاصي به انحراف عوام دامن زدند يا آنها را اغوا کردند تشخيص عوام وحتي برخي خواص بر افضل بودن همان کسي بود که پيروش شدند. از طرفي آنچه ابن ابي الحديد مي گويد شايد باور کلي اش باشد اما در جزء و حقيقت اينگونه نيست که اگر اينگونه بود مي بايست به مسير حقيقت هدايت مي شد.
حال آنکه مشاهده مي شود عليرغم تلاش او در شرح نهچ البلاغه وي همچنان معتزلي در اصول و در فقه شافعي باقي ماندو اگرچه برخي علما او را شيعه قلمدادکرده اند اما بياني از مشارليه بر اعتراف به حقانيت شيعه و پيروي او در فقه واصول از شيعه مشاهده نمي گردد.
... *آيا ممکن است چند مورد از کساني که قائل به افضليت ديگران بودند را بفرماييد ؟!* / صحبت بر سر هدايت شدن يا نشدن ابن ابي الحديد نبود صحبت بر سر اين بود که همه علي را افضل ميدانند ولو کسان ديگري را در خلافت مقدم بدانند ... باز هم ممنون
ساعت دماسنج
امامت و ولايت
رتبه 93
3 برگزیده
1514 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top